Tip voor winterweer

Het wordt weer winter.... Hopelijk een elfstedentocht? Alleen verwachten wij helaas geen tennisweer. Wil je de leden informeren over de beschikbaarheid van de banen? Maak dan gebruik van de app of de voorpagina. 

Lees meer
Mijn AllUnited

Atletiek Verenigingen: actie vereist voor 15 december a.s.

Het is voor onze Atletiek Verenigingen nu al mogelijk om de leden die zich afgemeld hebben voor het komende seizoen (afmelddatum uiterlijk op 31-12-2019 zetten) uit te wisselen met de Atletiek Unie. Wij adviseren dit vóór 15 december te doen. Dit is namelijk de officiële startdatum met de nieuwe CRM-tool bij de Atletiek Unie. Aangezien wij nog geen idee hebben of de uitwisseling met deze tool op deze redelijk korte termijn goed zal functioneren, geven wij nu dit dringende advies af om de administratie en de daarbij behorende uitwisseling voor deze datum op orde te hebben. 

Mijn AllUnited

👉 Let op, een nieuw kalenderjaar breekt aan!

Nieuw kalenderjaar

Het nieuwe kalenderjaar staat weer voor de deur. Bij onderstaande verenigingen dienen er, voordat het nieuwe jaar begint, twee zaken aangevuld te worden. 

1. Verenigingen die een boekjaar als kalenderjaar hebben.
2. Verenigingen die het kalenderjaar als seizoen hebben (o.a. tennisverenigingen)

Lees meer

Bardienstplanner update met 8 tips

Veel clubs zijn weer druk bezig met de (bar)dienstplanning voor het volgende jaar. Om ervoor te zorgen dat jullie optimaal gebruikmaken van alle AllUnited mogelijkheden kun je in dit artikel 8 tips vinden. Doe er je voordeel mee. Het zal je veel tijd besparen!

Lees meer
Mijn AllUnited

Wijziging verzendlimiet mailserver1.allunited.nl

Binnen AllUnited is het mogelijk om op twee manieren e-mails te versturen:

1. Via de backoffice server (lees tips* onderaan dit bericht)
2. Via mailserver1 voor e-mails vanuit Roundcube, Outlook of ander e-mailpakket

Mailserver1 staat helaas al een tijdje op een blacklist van Microsoft (maker van outlook.com en hotmail.com). Oorzaak is dat AllUnited gebruikers in 1 e-mailbericht veel e-mailadressen in vooral de BCC plaatsen (bijv. voor een toernooi). Dit brengt de reputatie van de mailserver omlaag. Als er namelijk in 1 keer heel veel e-mails worden verstuurd, wordt dit gezien als spam.

Lees meer
Mijn AllUnited

Nieuwe mogelijkheden meldingen in ClubApp

De module meldingen heeft weer nieuwe mogelijkheden gekregen. Hierdoor is het mogelijk om de verschillende type meldingen beter van elkaar te onderscheiden. Daarnaast kunnen gebruikers zich vanaf heden ook abonneren op de media module. Als er een nieuw album wordt toegevoegd aan de media module, dan ontvangen de volgers een melding.

Lees meer
Mijn AllUnited

Hockeyleden direct aanmelden voor ELO

Het is vanaf nu mogelijk om de leden direct uit te wisselen richting de ELO-omgeving van de KNHB. En hebben ze hun scheidsrechterdiploma gehaald? Dan zorgt de uitwisseling met de bond er direct voor dat hun kaarten met het scheidsrechternummer gevuld worden.

Lees meer
Mijn AllUnited

Wedstrijden automatisch opladen nu ook voor voetbal

Nu kunnen ook de voetbalverenigingen automatisch opladen. Voor de hockeyverenigingen bestond het al en onlangs was dit ook voor de tennisverenigingen mogelijk gemaakt. Dit gebeurt dan elke nacht.

Nieuw ook voor de hockeyverenigingen is dat je als vereniging zelf kan instellen of je wilt dat dit gebeurt en wie de foutmeldingen moet gaan ontvangen binnen de vereniging. Waar stel je dit in? Dit gaat via o.a. Planning >> Instellingen >> Blok Algemeen >> Uitwisseling van/naar bonden.

N.B. Vanuit andere sporten is ook een verzoek gekomen om dit voor hen te realiseren. Helaas ontbreekt de ruimte in de ontwikkelingsplanning om dit in een snel voor alle sporten te realiseren. Natuurlijk zullen we, zodra die ruimte er wel is, dit ook voor andere sporten mogelijke maken waar van toepassing.

Mijn AllUnited

Lessen/Evenementenmodule - Update 2

Volg het proces rond de aanpassingen ten aanzien van de Lessen & Evenementen module! Dit gaat een redelijk lang proces worden, waarbij diverse zaken stapsgewijs opgeleverd gaan worden. Hieronder vind je de laatste updates en de onderliggende roadmap.

Lees meer
Mijn AllUnited

Herfsttip: Voorkom bestempeling spammail

Het komt regelmatig voor dat mails die worden verstuurd linea recta in de spam verdwijnen. Het gaat daarbij om nieuwe en bestaande contacten. De oorzaak is gelegen in de spam instellingen van de provider van het betreffende contact. Hotmail is in deze notoir.

Dit heeft meerdere oorzaken. 

Direct mailen vanuit je eigen mailbox

Een belangrijke oorzaak is dat er te veel masssa mails direct vanuit het eigen e-mailadres worden verzonden. Vaak zijn dit mails met honderden adressen in de BCC. Hierdoor loop je grote kans dat jullie domein geblacklist wordt, en het IP-adres van de AllUnited mailserver reputatieschade toebrengt. Om dit te voorkomen worden er nieuwe limieten ingesteld:

Vanuit jullie domein zelf kunnen nu max. 300 mails tegelijk per dag gestuurd worden en per e-mailadres max. 100.

Wanneer we zien dat de aflevering van de mails via de mailserver weer verbeterd is, zullen we deze limieten proberen te versoepelen. 

Direct mailen vanuit de backoffice van AllUnited

Ook hier gebeurt het steeds vaker dat relaties van de verenigingen regelmatig klagen dat zij mails niet hebben ontvangen. Hoewel je op papier vanuit de BackOffice wel veilig massaal zou moeten kunnen mailen. Hier staat dan ook geen limiet op. Maar om te voorkomen dat ook deze mail niet aankomt, willen we het volgende meegeven:

Voeg bij de verzendbevestiging die iemand te zien krijgt zodra zij een contactverzoek doen of bij het insturen van een formulier bijv. de volgende zin toe: "Het komt voor dat door ons verstuurde e-mails bij uw ongewenste mail terecht komen Voeg ons mailadres toe aan uw adressenbestand om dit te voorkomen."

Mede dank aan Lars Gouweleeuw van Team Gouwe, die met de laatste tip naar voren is gekomen.

Mijn AllUnited

Hockeyclubs kunnen scheidsrechternummers nu rechtstreeks opladen

Vanaf nu is het mogelijk de scheidsrechternummers rechtstreeks vanuit de bond via de interface op te laden voor de hockeyclubs. Via Relaties -> Interface bond is het mogelijk om een berichttype Scheidsrechters te kiezen. Deze worden dan direct bijgewerkt. Je hoeft alleen maar op Start te klikken!

schermafbeelding_2019_10_09_om_18.52.19_2.png

Mijn AllUnited

Appstatistieken per e-mail

Als vereniging facilitair je de ClubApp aan jouw leden. Maar hoe meet je het gebruik van deze ClubApp en heb je inzicht in het gebruik per module? De uitgebreide statistieken zijn één van de belangrijkste functies van de ClubApp.

Lees meer
Mijn AllUnited

Diverse nieuwe functionaliteiten ledenmodule

Voor de ledenmodule zijn een drietal zaken aangepast/toegevoegd:

 

  • Aanmelden/Weergave knop bij cursus/evenementenoverzicht
  • Zelf in zekere mate kunnen bepalen wat je hoe ziet bij de landingspagina
  • Enkele menu-items zijn nader te specificeren

 

 

Lees meer
Mijn AllUnited

Nieuw: Teampagina overzicht

Regelmatig krijgen we tickets over het niet of verkeerd tonen van teams. Dit heeft bijna altijd met verkeerde instellingen te maken. Daarom is dit menu item toegevoegd aan het menu. Je vindt hem bij de Websitemodule. Hier vind je een uitgebreid overzicht van de teams, waarbij dik gedrukt staat wat afwijkend is bij de instellingen van sommige teams. 

Dit menu item gaat nog aangevuld worden met doorklikmogelijkheden e.d. in de toekomst, maar hopelijk kunnen veel verenigingen er nu al hun voordeel mee doen!

Mijn AllUnited

Contactgegevens hockeyverenigingen inzichtelijk

Het is nu mogelijk om de contactgegevens van jouw en de overige hockeyverenigingen in Nederland in te zien via het relatiebestand. Al deze verenigingen staan gekoppeld aan het relatietype 'Vereniging'. In de bewuste relatiekaarten vind je het adres en de contactgegevens van de bij de bond bekendstaande verenigingsfunctionarissen.

Daarnaast kan je bij de wedstrijdplanning ook direct zien wie de verantwoordelijke wedstrijdsecretaris is van de tegenstander met zijn of haar contactgegevens.

Als laatste is de Selectie KNHB verenigingsfunctionarissen aangepast.  Deze vind je bij de Selectie Wizard bij het menu Relaties.
Let op: Het is AVG- gevoelige informatie, dus ga hier zorgvuldig mee om!

Help er zijn social media blokken verdwenen op de website!

We hebben van een aantal clubs vernomen dat de website niet goed getoond wordt. Dat is natuurlijk heel vervelend, hieronder kun je de oorzaak en oplossing lezen. 

Wat te doen als er blokken als Facebook, Twitter, Instagram of andere blokken van externe sites zijn verdwenen op jullie website? 

De blokken van derden als Facebook, Twitter en anderen zijn geblokkeerd, omdat deze cookies gebruiken. Voor cookies dient de bezoeker eerst toestemming te geven, zonder toestemming worden deze blokken niet getoond. 

Jullie kunnen deze cookie toestemming vragen via de cookie balk. Dit is een nieuwe feature in AllUnited die ook AVG verantwoord is. 

Deze cookiebalk is nu nog niet geactiveerd en daarom toont de website het momenteel niet goed meer. Je kunt dit oplossen door de cookie balk te activeren. Hoe je dit kunt doen kun je lezen in onderstaande link naar de handleiding.

Klik hier om naar de handleiding te gaan.

Als je aanvullende vragen hebt, wil je dan svp een ticket indienen. 

 

Mijn AllUnited

Zomertip van de week!

Laat leden hun voorkeuren voor vrijwilligersdiensten, bardiensten of favoriete sport opgeven!

Het is soms best handig als je als vereniging iets meer weet van je leden dan alleen hun naw en financiële gegevens. Deze gegevens kunnen namelijk weleens van pas komen als je bijvoorbeeld iemand zoekt met bepaalde kenmerken die niet standaard zijn.

Via de persoonlijke pagina, kan er via "wijzig gegevens" een veld toegevoegd worden voor diverse waarden. Zo kan er bijvoorbeeld een voorkeur voor vrijwilligersdiensten opgegeven worden. Andere voorbeelden kunnen zien, bardienst voorkeur (avond/middag), favoriete sport of iets luchtigs als een favoriete kantine snack. Van deze waarden kunnen onder andere selecties gemaakt worden met behulp van de selectiewizard om een overzicht te maken.

Om extra veldopties in te stellen zijn een aantal stappen nodig. Dit kan alleen door jullie systeem beheer gedaan worden, De stappen kunnen hier ingelezen worden. Geen systeembeheerder stuur dan een ticket waarin met een omschrijving van de gewenste velden.

Lees meer
Mijn AllUnited

Mogelijkheden inschrijfformulier uitgebreid

Vaak is de wens geuit de vraagvelden te kunnen koppelen aan bepaalde functies, activiteiten, lessen, betaaltermijnen of velden. Aan deze wens is onlangs voor een groot deel tegemoet gekomen.

Vanaf nu is het mogelijk om checkbox- of radiobutton velden rechtstreeks te koppelen aan een betaaltermijn, functie, activiteit of les. Dus als je een inschrijfformulier hebt, waarin je diverse lessen wilt aanbieden, dan hoef je dit nu niet via het activeren van het lessenblok te doen (wat vaak onvoldoende duidelijkheid bood), maar kan je hier nu zelf vraagvelden van maken. Bij het aanvinken van de bijbehorende checkbox of radiobutton kan nu aangegeven worden, dat in dat geval die bepaalde les bij de inschrijving toegevoegd moet gaan worden. Dit kan dus ook met betaaltermijnen, functies en activiteiten. Daarnaast kan je een invoerveld koppelen aan het veld iban-nummer. Koppelmogelijkheden met andere velden zullen in de toekomst verder uitgebreid worden.

Uitleg hierover vind je hier

De zomertip van de week!

Hebben jullie de rapportage "Ledenlijst met filtering op leeftijd en geslacht" al?

Handig als je bijvoorbeeld de jeugd tussen de 12 en 15 in een keer wilt mailen of een ladies night 18+ wilt organiseren.

Gratis! Vraag dit aan via een ticket. 

 

Mijn AllUnited

Verjaardagen module

Vergeet nooit meer een verjaardag van jouw clubgenoten met de nieuwe verjaardagsmodule in de ClubApp. Abonneer jezelf op deze module, ontvang iedere ochtend om 08:00 uur een melding met alle leden die jarig zijn en feliciteer jouw clubgenoten. Beschikbaar vanaf versie 3.7.11.

Let op! Deze functie is alleen beschikbaar op de ClubApp Plus en ClubApp Premium

Lees meer
Mijn AllUnited

Relatiemutaties via de ClubApp

Het doorgeven van wijzigingen van de persoonsgegevens is nog niet eerder zo makkelijk geweest. Vanaf app versie 3.7.11 is het mogelijk om de persoonsgegevens via de app door te geven aan de ledenadministratie in AllUnited.

Lees meer
Mijn AllUnited

Inschrijfformulier nu ook mogelijk in eigen clubkleur

Voor de verenigingen met een managerpakket was het al mogelijk, maar nu kunnen de verenigingen die de website in eigen beheer hebben, het inschrijfformulier ook in de eigen clubkleur krijgen! Dit tegen de geringe maatwerk kosten ad. € 20,00 excl. BTW.

Willen jullie van het standaard blauwe AllUnited kleurtje af? Schiet een ticket in en wij passen het voor jullie in de gewenste kleur aan!

Zelf de kleur exact bepalen. Hier kan je makkelijk een kleur zoeken en bekijken welke HEX-code hierbij hoort. Geef deze aan ons door.

Mijn AllUnited

Persoonlijke QR-Code in ClubApp

Steeds meer verenigingen werken met een toegangscontrole of presentieregistratie van leden tijdens trainingen/lessen en evenementen. Om deze controles te vereenvoudigen is er een persoonlijke QR-Code ontwikkeld en toegevoegd aan de ClubApp.

Let op! Deze functie is alleen beschikbaar op de ClubApp Plus en ClubApp Premium

Lees meer
Mijn AllUnited

Gastentoegang in de ClubApp

De ClubApp wordt een steeds belangrijker communicatiemiddel voor verenigingen, waardoor wij steeds vaker de vraag krijgen of het mogelijk is om gasten (niet leden) toegang te kunnen verlenen tot de ClubApp. Vanaf versie 3.7.8 is dit mogelijk.

Let op! Deze functie is alleen beschikbaar op de ClubApp Plus en ClubApp Premium

Lees meer
Mijn AllUnited

Documenten beveiligd toevoegen aan artikelen op de website

Natuurlijk was het altijd al mogelijk om documenten toe te voegen bij artikelen op de website en over het algemeen mochten deze gewoon door iedereen gedownload worden. Toch is regelmatig het verzoek gekomen of het niet mogelijk is om bij een artikel die openbaar staat toch een document toe te kunnen voegen die alleen voor de leden beschikbaar zijn.

Dit is nu mogelijk gemaakt. Wil je een document beschermd toevoegen, dan kan dit via de nieuwe tab 'Documentenbeheer' die je bij artikelen ziet staan.

Let wel, wil je wel dat ook niet-leden het document (bijv. een flyer) kunnen benaderen, dan moet je deze niet via 'Documentenbeheer' toevoegen, maar gewoon op de manier die je gewend was!

Mijn AllUnited

Oud-leden kunnen nu massaal geanonimiseerd worden

Voorheen oud-relaties een voor een anonimiseren, wat een gedoe! Vanaf nu is dit verleden tijd! Bij Relaties beheren staat nu ook een tab 'Massaal anonimiseren'. Via deze tab kan je in een keer alle oud-leden, waarbij aangegeven staat dat ze geanonimiseerd moeten worden of waarbij deze status op blanco staat, voor een door de vereniging zelf in te geven afmelddatum geanonimiseerd worden. 

Mijn AllUnited

Ledenmodule in huisstijl club

Vanuit veel verenigingen hebben wij onlangs de vraag gekregen of de ledenmodule ook te stijlen is naar de huisstijl van de vereniging.
Goed nieuws, dit is nu mogelijk! Je kunt nu je eigen clubkleuren toevoegen, het AllUnited logo veranderen naar het club logo en zelfs het lettertype en het CSS kunnen aangepast kan worden. Zo krijgt de ledenmodule een beter passende uitstraling die zorgt voor vertrouwen en herkenning.

Lees meer
Mijn AllUnited

We willen onze clubwebsites verbeteren. Help jij ook mee?

Wij zouden graag samen met jou de zelfwerkzaamheid omtrent AllUnited verenigingswebsites willen verbeteren, aangezien wij hier dagelijks veel vragen over krijgen. Als jullie ook de AllUnited clubwebsite gebruiken, stellen we het op prijs als je ons wilt helpen. 

Het onderzoek zal ongeveer 5 minuten van jouw tijd in beslag nemen. Je kunt het onderzoek vinden via deze link.

Mocht je nog tips, ideeën of opmerkingen hebben naar aanleiding van dit onderzoek, dan horen wij dat uiteraard graag. Wij kijken er naar uit om ook jullie verenigingswebsite tot een nog hoger level te brengen.

Mijn AllUnited

Waardevelden nu ook in te zetten als selectieveld

In de relatiekaarten zijn er vrije velden te gebruiken om gegevens mee op te slaan via checkboxes en waardevelden. Tot op heden was een waardeveld alleen in te zetten als een tekstveld. Tegenwoordig is hier nu ook een selectieveld van te maken. Deze kan je ook gebruiken als een door je leden zelf aan te passen dataveld in de ledenmodule bij de te wijzigen persoonlijke gegevens. Hoe? Dat lees je hier.

Mijn AllUnited

Geef jouw mening

Zoals wellicht opgemerkt proberen we nu meer algemene cursussen/webinars op te lijnen. Wij zijn nieuwsgierig, waar jij nu behoefte aan hebt qua cursus/webinar. Je kan dit hieronder aangeven.

Lees meer
Mijn AllUnited

Penningmeester avond groot succes!

Dinsdag 19 maart organiseerde AllUnited een speciale avond alleen voor penningmeesters. Ruim 85 penningmeesters, van allerlei verschillende sporten, waren aanwezig bij H.V. & C.V. Quick in Den Haag. Doel van de avond was hen bij te praten over alle oplossingen die AllUnited kan bieden.

De avond werd geopend door Marcel de Kler, secretaris van Quick. Zij gebruiken AllUnited al een tijdje, maar willen dit jaar als laatste ook de boekhouding mogelijkheden in AllUnited volledig gaan gebruiken zodat alles in één programma zit en niet verdeeld is over verschillende programma’s. De presentatie zelf werd gegeven door Bea Logtenberg, onze expert op dit gebied. In haar presentatie liet zij o.a. zien hoe je dubbele vastleggingen kunt voorkomen en hoe de facturatie en incasso’s goed ingeregeld kunnen worden. Hier kwamen dan ook direct wat vragen over uit de zaal. Met name op de uitzonderingen werd even ingezoomd. Ook kwamen tips voorbij hoe de financiële processen versneld kunnen worden, want de tijd van een penningmeester is immers beperkt. Verder kwamen (sponsor)contracten en facturatie van lessen aan de orde.

Na de pauze ging de training verder met de boekhouding mogelijkheden in AllUnited. Het inlezen van bankafschriften kwam natuurlijk voorbij, waarbij vragen uit de zaal zelfs beantwoord werden door andere penningmeesters in de zaal. Leuk om te zien dat kennis gedeeld werd. Een mooi neveneffect van zo’n avond! Toen Bea daarna de mogelijkheden liet zien die er zijn met betrekking tot inkoopfacturen werd de hele zaal enthousiast. Je kunt namelijk facturen mailen naar een e-mailadres (module documenten opslag) waarbij AllUnited de factuur (pdf) direct verwerkt in de boekhouding. “Dat gaat ons veel tijd besparen”, was een veelgehoorde reactie.

De avond werd besloten met een uitleg over de verschillende rapportage mogelijkheden die er in AllUnited zijn. Met deze rapportages (ook Excel) kun je als penningmeester veel tijd besparen en je focussen op alleen de posten die nog open staan. “Reuze handig zeg” hoorden wij regelmatig mensen tegen elkaar zeggen.

Al met een buitengewoon leerzame avond, was de algemene reactie na afloop. En zeker voor herhaling vatbaar!

Mijn AllUnited

Extra beveiligingsmogelijkheden ClubApp

Binnen de ClubApps van AllUnited is de beveiliging van de apps naar een hoger niveau gebracht. Vanaf versie 3.6.8 is het mogelijk om een extra beveiliging toe te voegen op de ClubApp door middel van een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Lees meer
Mijn AllUnited

Ledengegevens aanpassen uitgebreid met oa IBAN en social media

Via de ledenmodule of bij de persoonlijke gegevens achter de inlog bij de website kunnen leden de hoogst noodzakelijke Naw-gegevens aanpassen en indien gewenst een pasfoto. Vanuit onze verenigingen zijn veelvuldig vragen gesteld om dit stuk uit te breiden. Wellicht hebben sommige het al gemerkt, maar dit is stapsgewijs aangepast.

 

Lees meer